Waarom is continentiezorg belangrijk?

Continentiezorg heeft in wezen te maken met het helpen van een individu zijn blaas- of darmfunctie onder controle. Dit kan tips omvatten om de blaas gezond te houden, incontinentie te diagnosticeren en indien nodig een geschikte behandelingskuur te identificeren. Emotionele steun en advies zijn ook een belangrijk aspect van continentiezorg. Incontinentie kan een levensveranderende aandoening zijn.

Het is daarom belangrijk dat zorgbewoners zich veilig en ondersteund voelen bij het beheersen van incontinentie. Het eenvoudig begrijpen van de basisprincipes van incontinentiezorg in verzorgingstehuizen kan een enorme impact hebben op de kwaliteit van leven van bewoners. Zoals Catherine Williams van de Association of Incontinence Advice stelt, „is continentiebeheer van hoge kwaliteit essentieel voor het behoud van waardigheid en kwaliteit van leven voor ouderen. Een gebrek aan nadruk op de noodzaak van proactieve continentiezorg door degenen die zorgplaatsingen in woonhuizen in opdracht geven, zal van invloed zijn op de waardigheid van patiënten.

Het kan ook van invloed zijn op hun gezondheid en welzijn, hun vermogen om met vrienden en familie om te gaan en kan bijdragen aan depressie. Ze beweert: „hoewel lokale continentiediensten in staat zijn om advies en ondersteuning te bieden aan residentiële verzorgingstehuizen om hun kennis te verbeteren, kan het voor thuismanagers en verzorgers moeilijk zijn om het probleem de aandacht te geven die het verdient. Een robuust en uitgebreid infectiebestrijdingsplan in een seniorengemeenschap is een must. Delirium manifestaties van Covid-19 en/of urineweginfecties kunnen worden verward of verkeerd gediagnosticeerd met dementiesymptomen bij bewoners van geheugenzorg.

Een robuust incontinentiezorgprogramma is een belangrijke pijler van infectiebeheersing om symptomen die ziekenhuisopname veroorzaken te verminderen. Verkeerde diagnose, overdrachtsinfecties, acute behandeling, dementie-uitdagingen, verergering van incontinentie zijn allemaal risico's dat bewoners in het ziekenhuis worden opgenomen. Een uitgebreide incontinentiebeoordeling, plan en onderwijsprogramma zijn allemaal van het grootste belang om een vermindering van ziekenhuisopnames en een verkeerde diagnose van Covid-19 en andere symptomen te zien. Ontoereikend beheer van cognitieve stoornissen tijdens ziekenhuisopnames veroorzaakt vaak een cascade van bijwerkingen zoals vallen, ondervoeding, delirium en incontinentie4, evenals een verhoogd risico op infecties in het ziekenhuis, psychische nood en uitdroging.

Hoewel deze conceptanalyses van incontinentie en waardigheid waardevol leren opleveren, is er beperkt onderzoek naar waardigheid en incontinentie. Zoals werd aangetoond, werden barrières gemeld, zoals beperkte training over het gebruik van de scanners en het gebrek aan onderwijs over continentiezorg. Op basis van deze bevindingen bestaat er een zorgwekkend risico dat continentiezorg verder wordt gedeprioriteerd binnen sociale zorginstellingen. Veel van de belangrijkste organisatorische antecedenten van waardige zorg die uit de analyse zijn geïdentificeerd, suggereren dat het bieden van waardige continentiezorg tijd en middelen vereist.

Op individueel niveau is goede continentiezorg van vitaal belang en verwaarlozing ervan kan ongemak en leed veroorzaken en zelfs fataal zijn. De implementatie van de OCSS nieuwe zorgstrategie leidt in alle scenario's tot lagere kosten dan de gebruikelijke zorg, ongeacht het gebruik van een gezondheidszorg of maatschappelijk perspectief. Er kan echter evenzeer worden betoogd dat verpleegkundigen continentiezorg niet als een prioriteit hebben gezien (Booth et al, 200) en de neiging hadden afstand te nemen van eliminatieactiviteiten, die worden beschouwd als „vies werk dat moet worden gegeven aan de laagst status, laagst betaalde werknemers - HCA's (Jervis, 200). Na de verduidelijking van kernbegrippen kunnen operationele definities worden ontwikkeld om het onderwijs en de klinische praktijk te begeleiden en om de kernkenmerken te meten; in dit geval de kenmerken van waardigheidsbeschermende continentiezorg.

Verzorgingshuizen die in het verleden een persoonsgerichte benadering van continentiezorg hebben aangepast, hebben uitstekend succes gekend, zoals het bekroonde Carlingwark House in Galloway. Het begrip waardigheid beschrijven en uitleggen in verband met continentiezorg voor ouderen in organisaties die langdurige formele zorg verlenen. Gezondheidszorgassistenten vormen een groot deel van het verpleegkundig personeel in LTC-omgevingen en kennen de bewoners goed. Het is moeilijk vast te stellen of het de incontinentie of de zorgafhankelijkheid en het daaropvolgende verlies van waardigheid is die angst en angst opwekt.

Discussies in persoonsgerichte continentiezorg moeten ook één-op-één ondersteuning omvatten bij het begrijpen en interpreteren van informatie. .