In welk continent is israël?

Azië is het grootste en meest bevolkte continent van de aarde, voornamelijk gelegen op het oostelijk en noordelijk halfrond. Het deelt de continentale landmassa van Eurazië met het continent Europa, en de continentale landmassa van Afro-Eurazië met Afrika en Europa. Israël is geografisch gelegen in Azië. Het land grenst in het noorden aan Libanon, Jordanië in het oosten, Syrië in het noordoosten en Egypte in het zuidwesten.

Israël grenst ook aan de Palestijnse gebieden van de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever in respectievelijk het westen en oosten. Het continent Azië omvat regio's die variëren van Turkije in het verre westen, via Japan en Rusland, tot de eilanden Indonesië in het zuiden. Israël bevindt zich uiterst links van Azië. Israël bevindt zich in Azië, het ligt tussen Azië, Europa en Afrika.

Het behoort tot Azië, maar maakt ook deel uit van het Midden-Oosten. Israël grenst in het westen aan de Middellandse Zee. In het noorden door Syrië en Libanon, Jordanië in het oosten, Egypte in het zuidoosten en in het zuiden aan de Rode Zee. Israël, of de staat Israël, ligt langs de Middellandse Zee in het Midden-Oosten van de wereld.

Israël, gelegen in West-Azië, is het land dat de continenten Afrika en Azië met elkaar verbindt. Met Egypte langs de zuidwestelijke grens wordt Israël omringd door drie andere landen, evenals zes centrale watermassa's. Libanon grenst aan Israël in het noorden, Syrië in het noordoosten en Jordanië in het oosten. De zes waterbronnen die langs verschillende grenzen van Israël liggen, zijn de Middellandse Zee, het Meer van Galilea, de Jordaan, de Dode Zee, de Golf van Akaba en de Rode Zee.

Europa of Azië? De staat Israël ligt in het Midden-Oosten op het continent Azië, genesteld in het zuidoosten van het Europese continent en ten noordoosten van het Afrikaanse continent. MK (lid van de Knesset) Naftali Bennett, hoofd van de 'Yamina' partij is de zittende premier van Israël. De Gazastrook wordt volgens de Israëlische wet beschouwd als een buitenlands grondgebied; aangezien Israël echter samen met Egypte een land-, lucht- en zeeblokkade van de Gazastrook exploiteert, beschouwt de internationale gemeenschap Israël als de bezettingsmacht. Het meest westelijke punt van Israël ligt op een breedtegraad van 31°31′ NB en een lengtegraad van 34°16′ E.

Israël omvat een groot deel van het Heilige Land, een regio die van aanzienlijk belang is voor alle Abrahamitische religies - jodendom, christendom, islam, druzen en baháʼí-geloof. De staat Israël bevindt zich in Azië en maakt deel uit van het Midden-Oosten, met name de regio Midden-Oosten. Israël reageerde door een invasie van Zuid-Libanon te lanceren om de PLO-bases ten zuiden van de Litani-rivier te vernietigen. Het is deze locatie en de nabijheid van Noord-Afrika, de Middellandse Zee en Zuid-Europese landen, die aanleiding geven tot veel verwarring over de continentale identiteit van het land.

De verkiezing van rechters wordt uitgevoerd door een commissie van twee Knesset-leden, drie rechters van het Hooggerechtshof, twee Israëlische balie leden en twee ministers (waarvan er één, de Israëlische minister van Justitie, de voorzitter van de commissie is). Alle Judea- en Samaria-gebieden en delen van de districten Jeruzalem en het noorden worden internationaal niet erkend als onderdeel van Israël. De GPS-coördinaten van Israël bestaan uit een breedtegraad van 31.0461° NB en een lengtegraad van 34.8516° E. Met de oprichting van de staat Israël in 1948 werd de Joodse zelfredzaamheid, bijna 2.000 jaar eerder verloren, vernieuwd.

Israël zet de sterke theatrale tradities van het Jiddische theater in Oost-Europa voort en handhaaft een levendige theaterscene. Dit was een belangrijke oorzaak van de Arabische opstand van 1936-39, die werd gelanceerd als reactie op voortdurende Joodse immigratie en landaankopen. Wie had gedacht dat Israël zich in Azië bevindt, ook al ligt het zo dicht bij Europa en Afrika.